Vid beställning träffas avtal om köp först när SATellitproffsen bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av SATellitproffsen databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
Vid beställning kan endast avtal ingås på svenska. Avtalen arkiveras hos SATellitproffsen och är tillgängliga via SATellitproffsen kundservice.
I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som SATellitproffsen inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.
Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar (vardagar) efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Information om leveranstid finns angivet under knappen Lagerstatus på vår hemsida. Meddelande om ev. avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.
Beställning som har en mindre vikt och volym kan beställas med leveranssätt Brev. Detta kan endast användas när betalning sker med kort, direktbanksbetalning eller Postförskött. Beställningen kommer då att levereras direkt i din brevlåda.
Beställningar som väger mindre än 35 kg kan beställas med leveranssätt Postpaket. Det innebär att godset har ankommit till Postens Serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset ankommit till Servicestället skickas en avi hem till dig. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna Servicestället.
Om du fått en fraktskadad vara ska du ta den till Posten(Företagscenter) och reklamera den som fraktskada. Den ska vara nedpackad i originalkartong komplett med allt emballage, så som den kom, så att Posten kan göra en korrekt besiktning. Är det flera skadade kollin ska varje kolli reklameras. Det är viktigt att du gör detta snarast.
Sen ber du Posten faxa en konfirmation på detta till oss på 040-300083. När vi får faxet, så skickar vi en ny vara till dig.
Om du tycker att skadan är tillräckligt liten och du känner att du kan leva med den och du inte orkar skicka tillbaka, så ordnar vi så att du får extra rabatt vid nästa köp istället.
När du som företag beställer med leveranssätt Företagspaket sker leveransen endast till företagets leveransadress, vardagar mellan 08.00-16.00. Posten levererar utan att kontakta dig först. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och du kan sedan hämta beställningen på Postcenter eller Postens Åkeri.
OBS! Som privatperson kan du ej välja leveranssätt Företagspaket. Det gäller endast företag till företagsadress, ej boxadress.
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Vi står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.
Skulle någon av artiklarna du beställt vara slut i lager händer det att vi istället sänder en likvärdig ersättningsvara. Du har full returrätt och får pengarna tillbaka för vara och frakt om du inte skulle vara nöjd. Vid retur kontakta vårt Kundcervice på tel. 040-300083 för utskick av en returfraktsedel.
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig på fraktkostnader och Expeditionsavgift.
SATellitproffsen redovisar priser inklusive moms. Avgift för frakt och ev postförskott tillkommer enligt ovan.
Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.
Eventuella återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto i andra hand via avi.
Återbetalningen sker inom 14 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
Du betalar på postkontoret eller vid dörren när hemleverans sker. Vid betalning med Postväxel skall denna ställas ut med Posten som mottagare (alltid Postväxel vid belopp över 10.000 kr). Postförskottsavgift på 195:- tillkommer.
Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. För att skydda oss och våra kunder mot kortbedrägerier kontrolleras alla kortbetalningar via 3DSecure. Pengarna reserveras på ditt konto när du lägger ordern.
Inmatningen av dina kortuppgifter skyddas med kryptering vilket innebär att ingen utomstående kan få tillgång till dina uppgifter. Tekniken som används för detta heter SSL (Secure Socket Layer) och bygger på asymmetrisk public key kryptering. Denna kryptering skyddar de uppgifter som sänds från din webbläsare till betalningsservern. Betalningsuppgifterna skickas direkt till vårt inlösenföretag (www.nets.eu) utan att behandlas av SATellitproffsen Syd AB. I retur skickas endast resultatet av transaktionen. Att transaktionen är skyddad av SSL kan du se på i det lilla hänglåset i adressfältet i betalningsfliken.
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av SATellitproffsen SYD AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank"). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos SATellitproffsen SYD AB. Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.
Läs mer om allmänna villkoren här.
Delbetalningsalternativ
Kampanjvillkor (Exempel – kan variera)
3 månader med 0 % ränta
6 månader med 0 % ränta
12 månader med 0 % ränta
24 månader med 9,95 % ränta
36 månader med 9,95 % ränta
Uppläggningsavgift från 95 kr - 295 kr (Exempel – kan variera) tillkommer samt en aviseringsavgift om 29 kr/mån.
Vi är angelägna om att de betalningsalternativ vi erbjuder är säkra. Har du frågor kring säkerheten eller vill veta mer om de betalningssätt vi erbjuder, kontakta vår Kundservice på telefon: 040-300083 eller kontakta din bank.
SATellitproffsen säljer alla produkter med ett års garanti. Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge Dig som kund ett förstklassigt garantiförfarande.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Gäller det t ex handhavande fel eller felinställd vara måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Detta gäller även i de fall vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv.
Ingen Garanti på följande produkter: Paraboler, Antenner, programbar moduler, CardLink, Tuner o elektronik komponenter och kretser samt IPTV tjänster som GLWIZ och ITC.
Din faktura/garantibevis är för enkelhetens skull samma dokument. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen. Förvara dokumentet väl då dokumentet krävs vid utnyttjande av garantin.
Vi återbetalar inte fraktkostnader eller returfrakt speciellt på fri frakt produkter, vid ångest av fri frakt produkter vi kommer att debetera dig på på fraktkosnader som har kostat oss, utan endast produkten, under förutsättning att din retur går igenom.
Om apparat inte avhämtats i tid, har företaget - enligt lagen om näringsidkares rätt att sälja saker som inte har hämtats - rätt att sälja eller bortskaffa apparaten tre månader efter anmaning till konsumenten att hämta den. Eventuellt överskott av försäljningen redovisas till konsumenten. Om apparaten inte avhämtats inom 14 dagar efter överenskommen tid, är konsumenten skyldig att betala skälig förvaringskostnad
All retur ska skickas med PostNord, DHL eller annan speditör som levererar direkt till oss i butik. Returer som hamnar hos ett ombud kommer inte att lösas ut. Returerna ska skickas till:
SATellitproffsen AB
Bergsgatan 11B
21154 Malmö.
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. SATellitproffsen tillämpar Distansavtalslagen dessutom erbjuder vi dig Ångerrätt / Öppet köp i 14 dagar från den dagen då Du tagit emot varan. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och Öppet köp i 14 dagar, se nedan under rubriken "Så här gör du en retur".
SATellitproffsen förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Saknas bruksanvisning eller fjärrkontroll debiteras 500:-. SATellitproffsen kommer ej lösa ut paket mot postförskott.
2. Efter att formuläret skickats får du ett RMA-nummer.
3. Emballera produkten och lägg med ditt RMA-nummer i paketet.
Vid köp av produkter där vi för kunds räkning monterar, byter, förändrar hårdvara eller installerar mjukvara annan än den produkten levereras med eller på annat vis förändrar produkten från dess ursprungsutförande erbjuds ej öppet köp.
SATellitproffsen besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.
OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan.
En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt fraktkostnaden. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden.
SATellitproffsen ger företag (endast akitebolag) och offentlig förvaltning möjlighet att handla mot faktura. För att detta skall vara möjligt behöver vi kompletta uppgifter om bolaget. Blankett för kreditansökan finns under "Företag och Offentlig förvaltning" på vår hemsida; www.satpro.se Observera att ni behöver komplettera ansökan genom att faxa en kopia på registreringsbeviset samt en undertecknad beställning/rekvisition från behörig inköpare/firmatecknare till SATellitproffsen; Ekonomiavdelningen; fax nr 040-305083. Öppet köp gäller inte företag och offentlig förvaltning.
SATellitproffsen tar eget producentansvar enligt miljöförordning 2000:208. Detta innebär att SATellitproffsen åtar sig att kostnadsfritt ta hand om din gamla elektronikapparat, du står för frakten/leveransen till oss, vid köp av en ny med samma funktion. Köper du t.ex en ny TV av oss kan du lämna in din gamla TV. SATellitproffsen ansvarar sedan för att din uttjänta elektronikprodukt återvinns på ett korrekt sätt.
Detta skall aviseras/utföras vid köpet och går till på följande sätt om du handlar via internet:
Skicka ett mail till order@satpro.se där du meddelar ditt ordernummer på din nybeställning samt att du tänker skicka en "Elskrot-vara" till oss. Observera att detta måste aviseras vid beställning och går ej att avisera i efterhand.
Den 25 maj 2018 började den nya lagen, GDPR att gälla. Det är en gemensam lag som skall göra att samma regler gäller överallt i hela Europa. GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ha ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter.
Läs mer här: Datainspektionen
SATellitproffsen är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev. SATellitproffsen lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i tredje punkten nedan.
SATellitproffsen har som e-handlare skyldigheter att se till att dina uppgifter behandlas enligt följande;
Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon för att vi skall kunna leverera din beställda vara.
Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon (mobil) och ditt personnummer vid köp av vara.
Vi lämnar ut din adress till tredje part, i detta fall speditören DHL och/eller Postnord ,betaltjänsten (Paypal), Svea ekonmi ,Reco, prisjakt.
Du har när som helst rätt att raderas ur systemen (med vissa begränsningar, som bokföringslagen).
Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.
Du har rätt att klaga till tillsynsmyndighet
Du har rätt att få reda på varifrån informationen har kommit, om du inte har registrerat den själv.
I nyhetsbrev kan vi skicka erbjudanden som är anpassade efter din data hos oss och att du då har rätt att få veta vad vi baserar våra erbjudanden till dig på för lagrad information.
Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om ditt konto hos oss.
De personuppgifter som vi behandlar är ditt:
Uppgifterna kan användas för identifikation, marknadsföring, utskick per post/e-post, nyhetsbrev samt för statistikändamål. Vid nykundsregistrering kan även kreditupplysningar ske. All hantering av personuppgifter sker med högsta säkerhet. Om någon av de uppgifter du lämnat till oss förändras, t.ex. om du ändrar e-postadress, namn eller betalningsuppgifter, vänligen lämna oss korrekta uppgifter genom att kontakta din säljare eller vår kundtjänst. Du har rätt att när som helst begära att personuppgifterna rättas, blockeras eller raderas. Du kan när som helst kontakta oss för att avbryta marknadsföring mot dig som kund.
Hur länge sparas informationen?
Vi sparar data så länge som det är nödvändigt för att utföra våra åtaganden gentemot dig och så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider.
Följande funktioner behandlar personuppgifter för affärskontakter
Alla Norska kunder betalar i förskott. Skicka in Din order så får Du alla detaljer om hur betalning går till. Leveranstid ca 7-20 dagar.Hvis du bor naere svenske grensa, anbefaler vi att du bestiller varene "poste restante" til et svenskt postkontor og henter dem der. Da får du pakken raskere, og du slipper vissa avgifter. Du betalar på det Svenska postkontoret naer Du henter pakken. Svenska fraktavgifter gäller. Här är adresserne til någre vanlige svenske postkontor näre norske grensa, men vi kan skicka till andra utan problem.
Fraktkostnaden och leveranstiden kan ni se genom att klicka på varukorgen. Vi använder oss främst av DHL och Postnord, men i vissa fall även UPS och TNT. Fraktkostnaden varierar beroende på beställningens vikt och volym, men vissa produkter är även fraktfria, och det ser du genom att produkten har en "Fri Frakt" ikon.
Om produkter som har Fri Frakt kombineras med produkter med frakt, kommer ordern att baseras på produkten med fraktkostnad.
Produkter som väger under 2 Kg levereras oftast som varubrev för snabbare leverans.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen